Witaj
6-miesięczna Ocitavia II z akumulatorem Varty nie zapala!!!
Zwiń
X
-
6-miesięczna Ocitavia II z akumulatorem Varty nie zapala!!!
Witam wszystkich. Jestem na tym forum poraz pierwszy ze wględu na to że moja Skoda nawaliła poraz pierwszy. Od kilku dni mam problem z zapaleniem na zimno.
Problem polega na tym, że podczas rozruchu odłącza się akumulator i załącza się dźwięk syrenki wykrywającej spadek napięcia.
Stwierdziłem, że to może słaby Akumulator (6 misięcy, trasy po minimum 80km dziennie).
Naładowałem go odpowiednim prądem.
Działało 3 dni - dokładniej do Sylwestra.
Od Sylwestra przez dwa dni z wiadomych powodów nie jeździłem . Dziś próbowałem ponownie odpalić autko i śmignąć gdzieś w góry. No i klapa. Znowu ten sam objaw.
Znalazłem gdzieś na forum wzmiankę, że były jakieś skody z fabrycznie wadliwymi akumulatorami ale nic więcej nie znalazłem.
Czy kogoś dotknęła taka usterka i czy wiecie może jak temu zaradzić.
Boję się, że jak oddam do serwisu to będę miał kilka dni bez autka a oni będą się zastanawiali co się stało i wciskali mi jakieś ściemy.
Z góry dziekuję za jakąkolwiek pomoc.
-
-
Zastanawiam się jeszcze czy w serwisie nie będą mieli "jakiegoś ale" że ładowałem sam swój akumulator. Pewnie przed wymianą na nowy wymyślą jakąś teorię, że na pewno go źle naładowałem i uszkodziłem. Ale zapewniam, że zrobiłem to profesjonalnie ładowarką skonstruowaną przez siebie z ciągłym pomiarem prądu i regulacją napięcia. Wielu już ta ładowarka dobrze aku naładowała. Oczywiście panowie z serwisu nie będą tego słuchali. :?
[ Dodano: Sob 03 Sty, 09 16:32 ]
koledzy a czy może to być jakieś zwarcie w instalacji albo jakaś usterka w podzespołach samochodu. Czy ktoś wie jaki powienien być normalny spoczynkowy prąd pobierany przez zgaszony samochód. Może jakieś urządzenie (np alarm) pobiera zbyt wiele prądu na postoju i dobija akumulator.
Z innej strony to akumulator 61Ah do diesla 1,9Tdi to jakaś pomyłka moim zdaniem. W Carismie miałem chyba 78Ah a kolega w Citroenie saxo 1,5D ma 68Ah. Na czym Skoda chce oszczędzić??
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzycho79vpZastanawiam się jeszcze czy w serwisie nie będą mieli "jakiegoś ale" że ładowałem sam swój akumulator.
ja się zastanawiam, czy to aku, czy może coś ciągnie prąd i wyszło to jak się zrobiło zimno...
[ Dodano: Sob 03 Sty, 09 16:35 ]
Zamieszczone przez krzycho79vpkoledzy a czy może to być jakieś zwarcie w instalacji albo jakaś usterka w podzespołach samochodu. Czy ktoś wie jaki powienien być normalny spoczynkowy prąd pobierany przez zgaszony samochód. Może jakieś urządzenie (np alarm) pobiera zbyt wiele prądu na postoju i dobija akumulator.
Zamieszczone przez krzycho79vpZ innej strony to akumulator 61Ah do diesla 1,9Tdi to jakaś pomyłka moim zdaniem. W Carismie miałem chyba 78Ah a kolega w Citroenie saxo 1,5D ma 68Ah. Na czym Skoda chce oszczędzić??
[ Dodano: Sob 03 Sty, 09 16:36 ]
tyle, że nie wiem jakie u mnie siedzą akumulatory, nie zaglądałem tamsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Gdyby ktoś jendak wiedział jaki pobór prądu na postoju z wyłączonymi światłami i zgaszonym silnikiem powinna pobierać elektronika tej skody to proszę o info. Zmierzę to sobie jutro jak będzie widno i dojdę do tego czy to kiepskie aku, czy zwarcie w elektronice.
Swoją drogą to nie wiem czym kierowali sie konstruktorzy Octavii II wkładając automatyczne zapalanie się świateł mijania. Zanim odpalę silnik tuż po przekręceniu kluczyka zapalają się światła pobierając na starcie kilka ładnych amperów. Czy można to jakoś wyłączyć?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzycho79vpZanim odpalę silnik tuż po przekręceniu kluczyka zapalają się światła pobierając na starcie kilka ładnych amperów. Czy można to jakoś wyłączyć?
[ Dodano: Sob 03 Sty, 09 16:58 ]
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Cenna uwaga . Nie boję się i mierzyłem to tuż po założeniu naładowanego pierwszy raz akumulatora. Było 14,35V przy załączonym silniku i włączonych światłach postojowych. Na światłach mijania nie mierzyłem.
Dodam jeszcze, że jak jeździłem autkiem codziennie to nie było żadnych problemów z odpalaniem. Coraz bardziej podejżewam, że jest to zwiększony pobór prądu przez elektronikę samochodu.
Komentarz
-
-
szkoda, a czy możesz powiedzieć co to jest ten tryb VAG? Moze to głupie pytanie ale ja nie znam tego pojęcia. Dodatkowo zastanawiam się nad spomnianym przez ciebie "trybem skandynawskim" - cóż to takiego. Ja mam O2 Ambiente - prawie golas. Żadnyh maxidot'ów, podgrzewanych foteli, nawet radio mam nie . Tak więc wątpię, że posiadam jakiś tryb skandynawski. Oczywiście temat dla mnie dość obcy.
Komentarz
-
-
Ja bym jednak sprawdził czy wszystkie urządzenia idą rzeczywiście do sleepa. Bo jeśli którekolwiek z urządzeń nie pójdzie do sleepa i będzie gadało cały czas po CANie to inne urządzenia też nie pójdą do sleepa tylko będą nasłuchiwały czy czasem komunikacja nie jest kierowana do nich. Spróbuj się wpiąć szeregowo pomiędzy klemę i akumulator i zmierz jaki jest pobór prądu po kilku i kilkunastu minutach od zamknięcia auta z pilota.
Komentarz
-
-
"szkoda", dzięki za konkretną opdpowiedź.
"shado", dzięki za poradę. Jutro rano będę mierzył. Martwi mnie tylko to że, jak załącze centralny zamek i uruchomi się alarm to będę miał problem z otwartą maską silnika. Alarm sygnalizuje jej otwarcie. Pewnie będę musiał przedłużyć sobie kabelki i wypuścić przez grila chłodnicy. Notabene gdzie znajdę dokładny opis silnika. U ciebie widzę jakieś 1.9 TDi BXE - chodzi mi o to BXE. Jak się rejestrowałem to nie bardzo wiedziałem co mam wybrać i wybrałem ocję inne.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzycho79vp. Czy ktoś wie jaki powienien być normalny spoczynkowy prąd pobierany przez zgaszony samochód. ?
Obrazowo rzecz ujmując gwarantuje to nam "upływ pojemności" aku w ciągu 24h rzędu 0,48 Ah. Do tego dochodzi spadek wydajności przy niskich temperaturach. Ale jak widzisz, przy takim poborze prądu i auto ze sprawnym aku musiałoby stać miesiąc, żeby znaczaco starcić zgromadzony ladunek.
Sprawdź, jaki masz pobór prądu, gdy auto jest zaparkowane z włączonym alarmem. Wtedy bedziemy w stanie oszacować czy właśnie tam leży problem!Jarek "Vinci"
Komentarz
-
-
krzycho79vp, znalazłem jeszcze gdzieś w necie jak to zrobić, bo nie chciało mi się samemu tego wypisywać :szeroki_usmiech
Cytuję:
"1. Otworzyć maskę silnika, jeśli ktoś ma alarm, zabezpieczyć czujnik masowy otwarcia maski, aby wskazywał na zamkniętą maskę.
2. Zamknąć samochód, centrala, itd. tak, jakbyśmy zostawiali samochód np. na noc (w szczególności: nie może się świecić lampka w kabinie i nic, co bierze prąd, a brać go nie powinno).
3. Poluzować nakrętkę klemy akumulatora.
4. Teraz najtrudniejsze: ustawić amperomierz na mały zakres (spodziewamy się prądu w granicach 20 mA - to jest jeszcze do przyjęcia, jeśli większy - to za dużo). Żeby zmierzyć ten prąd spoczynkowy: jeden z zacisków miernika przykładamy (i nie puszczamy) do klemy, drugi do zacisku ołowianego akumulatora i delikatnie ściągamy klemę z akumulatora - BEZ ROZŁĄCZENIA OBWODU. Jeśli chociaż przez momencik rozłączymy obwód (czyli puścimy jeden z zacisków miernika z klemą albo akumulatorem), przerwiemy tym samym obwód i zamkniemy go od nowa - w tym momencie samochód może pobrać bardzo duży prąd (np. komputery, centralny, alarm itp) i spalić nam miernik (bo często mierniki na mniejszych zakresach posiadają bezpiecznik topikowy). Tak więc nie można dopuścić do rozłączenia obwodu.
Co do miernika, wystarczy taki z Biedronki za 15 zł. Będzie też on nam mierzył napięcie, więc warto się w niego zaopatrzyć. "
P.S. Dodam do tego, że amperomierz warto ustawić na początku na zakres 1A tak na wszelki wypadek. Po upewnieniu się, że mamy do czynienia z dużo niższym prądem dopiero wtedy dostosować zakres. Ale w większości wypadków zakres 1A da nam już dużo informacji.Jarek "Vinci"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzycho79vp"shado", dzięki za poradę. Jutro rano będę mierzył. Martwi mnie tylko to że, jak załącze centralny zamek i uruchomi się alarm to będę miał problem z otwartą maską silnika. Alarm sygnalizuje jej otwarcie. Pewnie będę musiał przedłużyć sobie kabelki i wypuścić przez grila chłodnicy. Notabene gdzie znajdę dokładny opis silnika. U ciebie widzę jakieś 1.9 TDi BXE - chodzi mi o to BXE. Jak się rejestrowałem to nie bardzo wiedziałem co mam wybrać i wybrałem ocję inne.
Komentarz
-
Komentarz